Beskydy

Na konci článku o sóloakci s batohem jsem sliboval, že příště už zase rád půjdu s Jančou nebo klukama. Sliby se sice mají plnit, ale začal bych s tím aklimatizováním na více osob zlehka. Proto jsme na úvod prázdnin vyrazili nejdřív sami s Jančou. Do Beskyd.

Pod záminkou výběru nové sedačky jsme získali dva dny bez potomků, čehož bylo nutné využít. Showroom pro test nového posezení byl situován na pomezí Bílých Karpat a Javorníků, takže hrubý směr byl určen.

Brumov

Brumov - Bylnice, výhled z hradu

Dilema, kam přesně jít a zda pěšky či na kole, jsme taky rozsekli - pěšky a do Beskyd. Bylo to za cenu dalšího přejezdu autem, ale když nemusíte řešit hádky či nevolnosti na zadních sedadlech, tak to vlastně vůbec nevadí. Do Beskyd jezdíme hodně výjimečně a do jejich nejvýchodnější části jsme se zatím neodvážili pro jistotu vůbec. Před rokem to tam prošlápli Koláčci a vypadali u toho velmi spokojeně. My jsme zvolili takovou zrychlenou variantu s jedním noclehem nahoře a poté dokola po hřebeni.

První den odpoledne jsme jen vylezli nahoru na kopec, kde jsme měli domluvené ubytování v Kamenné chatě. Trochu nás překvapilo, že jsme tam ten den byli jediní hosti přes noc. Paní provozní říkala, že je za to ráda, že teď měli několik týdnů v kuse plno a po nás to prý bude taky mazec, tak že si aspoň na den trochu oddechli.

Večer okolo chaty prošlo několik lidí mířících přespat na tábořiště Muřinkový vrch, nebo naopak zakempit někam dolů do lesa. Plus teda jeden turista, který si objednal pivo plus decku rumu a během pár minut usnul na lavici před chatou. Evidentně to nebyl žádný nováček, protože se zkušeně přikryl bundou a ráno už byl pryč.

Kostelky

Okolo Lomné

Druhý den nás čekalo přibližně 25 kilometrů po hřebenech okolo Horní a Dolní Lomné. Velký Polom, Muřinkový vrch, pramen Lomné, Slavíč, Kamenitý, Kozubová (rozhodně nejpřísnější kopec) a dolů k autu do Dolní Lomné. Celý den úplně ideální počasí, výhledy parádní.

Škoda, že chata Slavíč byla zavřená, ale aspoň jsme zužitkovali rohlíky poslední záchrany a sušené maso. Polívka a limonáda nakonec klaply až na Kozubové.

Pěkné to bylo, že není třeba víc dodávat. Tak ještě pár fotek.

Beskydy

Mohlo by se ti taky líbit