Repete na jihu s El Niñem

766× přečteno

Po loňském osvěžujícím výletu na sever jsme letos pro změnu vyrazili na jih. Cílových destinací bylo ve výběru několik, ale teprve Malaga na jihu Španělska byla schválena jednomyslně a po prohlídnutí fotek vybraného ubytka pak v podstatě okamžitě. Před čtyřmi lety se nám tohle město opravdu hodně líbilo, tak nebyl důvod si to nezopakovat i s El Niñem.

Plaza de la Merced

Trénujem sprinty na Plaza de la Merced; El Niño si dává banánový koktejl, olivy mu ještě nejedou.

Cesta na jih začala dálničním přesunem do Bratislavy na letiště (dvě hodiny jízdy z domu), teoreticky by šel při pozdějším času odletu využít i vlak (3h jízdy). Malá letiště mají výhodu krátkých přesunů i rychlého prostupu nutnými kontrolami a stejně tomu bylo i v Bratislavě. Při odhozu velkého batohu nám naměřili dvě kila nadváhu, naštěstí byl bágl psaný na Máru, takže jsme prošli bez doplatku (výhoda cestování s dítětem). Na bezpečnostní prohlídce byla nutná kratší domluva, že modré autíčko opravdu musí také projet rentgenem, ale nakonec ho sokolík odevzdal. Samotný let byl vcelku v pohodě, španělská rodinka za námi dělala na Máru blbinky, objevilo se pár nových knížek a tak se ty 3,5 hodiny nějak přežily.

Pohled na přístav z hradu

Pohled na přístav z hradu Alcazaba.

Díky znalosti Malagy jsme měli poměrně jasnou představu, kde bychom chtěli bydlet. Po nalezení bytu v přístavu kousek od pláže jsme tedy moc dlouho s rezervací nečekali. Bonusem měl být výhled z 12. patra na hrad, katedrálu i samotný přístav, takže jsme byli zvědaví, jaké to bude naživo, jestli to nebyl jen nějaký reklamní photoshop. Nebyl, je to fakt luxus.

Noční výhled z okna

Noční výhled z okna.

Malaga je poměrně velké město (0,5 mil. obyvatel) a pro většinu turistů je to hlavní základna při cestování jihem Španělska. Není to odsud daleko do Granady, Cordóby nebo Sevilly, zajet se dá i na Gibraltar nebo do Cádizu. Mladej sokol je aktuálně nejspokojenější s bagrem na písku nebo při pozorování lodí z okna, takže to letos pojmem více odpočinkově bez větších přesunů.

Malaga

Ve středu nám trochu sprchlo, a tak nastal čas pro přepad místního automobilového muzea - kromě automobilů Micheala Jacksona, Beatles nebo amerických prezidentů tu mají třeba Velorex nebo osobní Tatru z roku 1947. Muzeum pěkný, ale stavební stroje nebo traktory by byly větší tahák.

Museo Automovilístico de Málaga

Museo Automovilístico de Málaga.

Až na zmíněný středeční liják je tu počasí víc než příjemný - slunečno 20 - 23°C. Moře je sice studený, ale občas tam někdo vleze. Trochu nás překvapilo, že slunce vychází až o půl osmý a večer je naopak světlo do půl desátý. První ráno jsem se vzbudil tradičně v 6:20 a bylo mě divný, proč je venku taková tma. Po pár dnech už jsme přepli na místní režim a na odpolední práci s pískem vyrážíme o půl sedmý. Teď ještě posunout to ranní vstávání a bude to dobrý.

Playa, ghetto y de mercado

Playa, ghetto y de mercado.

Mohlo by se ti taky líbit