Aktivní víkend aneb po práci legraci

1005× přečteno

V pátek jsme se odpoledne vydali odlovit tři kešky do údolí Bystřice. Z vlaku jsme vyskočili v zastávce Hrubá Voda a vydali se najít instrukce, které nám řeknou, jak najít Večerníčkovou keš - Rákosníček. Ta se nakonec ukrývala asi o kilometr dále ve skalní dutině uprostřed svahu. Stejnou cestou jsme se pak vrátili a vyrazili na zteč zříceniny hradu Hluboký . Ta se nachází na okraji vojenského újezdu Libavá a vzhledem k absenci barviček KČT je i celkem opuštěná.

Kopec byl o něco prudší a delší než u první keše, ale odměnou nám byl západ slunce a výhled do hlubokého údolí Bystřice. Dole pod námi zahoukal vlak jedoucí do Olomouce, a tak nám zbyla ještě hodina času. Prošli jsme okolo strašidelného nádraží s nápisem Grosse Wasser, z vesnice jsme si zaměřili protější stráň, odhadli umístění keše a po přechodu železničního mostu jsme zamířili do prudkého svahu ke keši. Terénní obtížnost keše byla hodnocena maximem 5 a i předchozí logy naznačovaly, že to nebude legrace. Keš jsme nakonec našli bez problému, vyhlídka taky celkem ušla, ale pomalu se začínalo stmívat a čekala nás cesta svahem zpět. Když jsme se doklouzali po břidlici zpátky na železniční most, tak už byla tma jak v pytli. Trocha adrenalinu neuškodí. Vlak jsme stihli akorát, převlíkli se do nečeho normálnějšího a hurá v Olomouci na zaslouženou véču.

Předpověď počasí na víkend nedávala moc nadějí na protažení kola, ale nakonec to zas tak hrozné nebylo. V sobotu odpoledne jsem provedl průzkum terénu Pomoraví ve směru od Litovle na Olomouc a v neděli jsme s Jančou vyrazili opačným směrem a podívali se na prudký výjezd k Jozífkovi u Moravičan a poté zpět přes Rybárnu, Newcastle (Nové Zámky) a Litovel.