Archiv článků

Seskupit dle data Seskupit dle kategorií
orienťák (110)pěšky (86)kolmo (62)piškot kap (35)rychleby (30)polsko (23)jeseníky (21)mtbo (18)sněžnice (15)na lyžích (15)španělsko (13)kanáry (9)javorníky (9)norsko (8)domek (7)práce (7)slovensko (6)koloběž (6)maďarsko (5)beskydy (4)finsko (4)atlas adventure (2)na vodě (2)švédsko (2)brazílie (2)badminton (2)dánsko (1)

Svobodovic double na Paprsku

úvodní fotoNa orienťák s centrem u chaty Paprsek jsem se těšil celé jaro a byla to jedna z motivací k tréninku. Jak z blogu víte, tak výlety za místními borůvkovými knedlíky jsou v naší rodině velmi oblíbené a na Paprsek se většinou podíváme několikrát do roka. A nebudu zastírat, že...

U tří veverek

úvodní fotoMinulý víkend jsem se byli vyvětrat na tradiční jarní akci v okolí Horní Lipové, kousek pod Ramzovou. Luxusní ubytování nám poskytl Penzion U Tří veverek - točené pivko, prostorná dětská herna, venkovní hřiště včetně tatrovek nebo odrážedel. Kdo z vás to má?

Ramzovské Repete

úvodní fotoNa tradiční podzimní akci jsme zavítali opět na Ramzovou. Zatímco v roce 2012 se po chatě procházeli samí mladí perspektivní lidé, v roce 2016 už perspektiva dostala úplně jiné kontury. Rodinou pohodu umocněnou zaparkovanými kočárky, zvukem elektrického vláčku nebo dětmi s...

Knedle na Paprsku

úvodní fotoTakovým nekonečným seriálem v rámci tohoto blogísku jsou návštěvy na Paprsku. Další díl jsme zapsali tuto sobotu, kdy jsme jeli ukojit náš borůvkovoknedlíkový absťák. Výchozí bod jsme opět umístili hned pod sjezdovku do Velkého Vrbna, odkud vede několik různě dlouhých...

První Paprsek

úvodní fotoZatímco loni jsme byli na Paprsku pečený vařený od jara do podzimu, letos jsme udělali první zářez až minulou neděli. Na druhou stranu jsme to zase vzali neohroženě největší kolmicí z Ramzové na Smrk a pak jsme si ještě odskočili na polskou kešku na vrcholku hory Postawna (sice...

Paprsek

úvodní fotoChudáka Máru nenecháme ani o víkendu na pokoji, takže si tuto neděli zapsal už druhý návštěvní zářez na Paprsku. Z minulé návštěvy si teda odnesl kromě zářezu také pivní tácek a i tentokrát to byly jeho oblíbené hračky během oběda. Já jsem si díky šátku opět...

18. Piškot Kap za námi - vítězem Jedla

úvodní fotoPěkné horské prostředí na pomezí Jeseníků a Rychlebských hor bylo kulisou už osmnáctého ročníku (nějak to letí) etapového orientačně-brutálního závodu Piškot Kap. Centrum bylo na chatě Lesů ČR na Ramzové, v jejímž okolí nebyl zas tak velký problém umístit čtyři...

Piškot & Bike & Kraličák Adventure

úvodní fotoMám za sebou plodný víkend - v sobotu jsem stihnul proběhnout jednu trať Piškot Kapu, poté zmapovat prostor pro další z etap, vyběhnout jen tak pro radost na Paprsek a podívat se na Bike Adventure v Dolní Moravě. V neděli jsem běžecky pokořil Kralický Sněžník, ve zdraví jej...

Test piškotkapáckého horského

úvodní fotoV dnešním tropickém dnu jsem provedl test tradičně nejobávanější etapy Piškot Kapu - horského orienťáku. O tom, že to letos bude opravdu horský s přívlastkem horský není pochyb, vždyť přesně polovina všech kontrol letošního Hrobu se nachází v nadmořské výšce nad...

Za zelenou na Paprsek

úvodní fotoV sobotu jsme zašli na oběd na Paprsek. Na tomto webu jde notoricky známé místo, tak není třeba to nějak dál rozmazávat. Možná jen heslovitě: zelená s mlíčkem byla, rakvičku neměli, hovězí líčka na víně z místního ekochovu výborná. Zbytek článku bude panoramaticky...

Kuňkavý víkend a prosluněné úterý

úvodní fotoBlátivá zamračená neděle na Kuňka krosu a pohodové slunečné dopoledne v okolí Ramzové a Paprsku jsou tak hezky protikladné titulky, že není nic lepšího, než je spojit v jednom článku.

Rychlebská vopejkačka

úvodní fotoVzhledem k většímu časovému zaneprázdnění tu teprve nyní mám report z minulého víkendu. Po loňské úspěšné akci na Kladském sedle jsme si poslední listopadový víkend opět dali hromadnou akci na horách. Jako centrum jsme tentokrát zvolili lesácké rekreační středisko na...

Podzimní knedle na Paprsku

úvodní fotoNýbrž a jelikož byla naše víkendová lednice vymetená jak hlava rudého voliče, tak nezbylo nic jiného, než vyrazit na oběd někam na kopec. Dali jsme echo olomoucké sekci a v neděli brzo ráno jsme v počtu pěti kusů vyrazili za letošním čtvrtým zářezem na horské chatě...

Repete na Paprsek

úvodní fotoPěkný obrázek o tom, jak se stejné místo změní za jeden měsíc, jsme si mohli udělat při dnešní cestě na Paprsek. Vzali jsme rodiče po stopách našeho velikonočního výletu a po sněhu nebo běžkařích už nebylo ani památky, všechny barvy se proměnily z vyblité bledé na...

Velikonoční pohoda na Paprsku

úvodní fotoPo návratu z teplých krajin to chtělo trochu zchladit, takže jsem na Velikonoční pondělí naplánoval kratší horský výlet. Při výběru trasy se poslední dobou dere do popředí priorita dobrého jídla, a tak po kratším špekulování padla volba opět na Paprsek. Stejně jsme tu po...

Tři dny na Kladském sedle

úvodní fotoTéměř přesně rok po podzimní akci v Hostýnkách jsme v obdobném složení vyrazili konzumovat nějaké jídlo a pití na hory (a v rámci toho se možná i trochu projít). Sestava se sice trochu měnila, ale nakonec se ustálila na 11-ti členném uskupení první noc a 9 kusech noc druhou...

Velikonoce na vodě i na suchu

úvodní fotoPo návratu z Maďarska jsme neměli moc chuť na nějaké vícedenní akce, tak jsme si během velikonočního víkendu nejprve sjeli kousek Moravy a druhý den pro změnu přešli kousek Rychlebské hřebenovky. Nápad s vodou měl Kuba a když se to ke mně doneslo, tak jsem byl okamžitě...

Na běžkách do Ráje

úvodní fotoPozorní čtenáři jistě ví, že jsem si loni pořídil běžky na klasiku a že moje pracovní doba se stala od nového roku o něco více nepravidelnou. Toho jsme s Jančou dvakrát využili tento týden a vyrazili na běžky. V pondělí jsme po návratu z Hradce jen vzali lyže a zajeli na...

Grand Prix Silesia - Rychleby tentokrát s mapou a buzolou

úvodní fotoHlad po nějakém tom orienťáckém kaviárku tentokrát utišily dva závody v Rychlebech v rámci Grand Prix Silesia. Dovolené není nazbyt, takže první tři etapy jsme vynechali a v pátek navečer jsme nalodili na Července Bobana a vyrazili známou cestou na sever. Silesia 2010 se moc...

Opět Rychlebské hory

úvodní fotoRozhodnutí kam v neděli vyrazit nebylo nijak složité a tak jsme opět projeli Šumperkem, Hanušovicemi i Ramzovou a kolem desáté dopolední nás vítaly Rychleby. Cestou na osvědčené parkoviště v Nýznerově jsme si všimli nově otevřené hospůdky se smažírnou pstruhů, kam jsme se...

Velikonoce v Rychlebech

úvodní fotoPo loňské úspěšné akci v Toulovcových Maštalích proběhl i letos pokus o hromadný tréninkový kemp, ale pár týdnů před Velikonocemi jsme zbyli s Jančou sami. Změnili jsme tedy lokaci z jižní na severní Moravu a zamluvili si ubytko v Rychlebských horách. Cyklistický program...

Zas a znovu - Rychleby na sněžnicích

úvodní fotoV sobotu má být jasno znělo jasně z předpovědi počasí. Plán byl tedy také jasný, jedeme na sněžnice do Rychleb. V Ramzové vystupujem společně s davem z vlaku, nabíráme čekajícího Michala a míříme z náhle přeplněného nádraží. Dav běžkařů naštěstí míří do...

Barevné Rychleby

úvodní fotoPřed volnou středou jsme si s Jančou vzali na pondělí i úterý dovolenou, neboť tyto dva dny vybraly rosničky jako nejlepší pro nějaký výlet. Jak se blížilo pondělí, tak se předpovědi stále více zachmuřovaly až jsme v pondělí ráno vyráželi do akce za drobného deště....

Rychlebské tisícovky

úvodní fotoV neděli jsme vyrazili prozkoumat západní část Rychlebských hor a pobrat několik vrcholových keší, které se na rychlebských vrcholech za rok urodily. Ambiciózní plán počítal s dobytím šesti tisícových vrcholů, šesti keškami a s odjezdem vlaku v šest hodin večer z Lipové....

Předvánoční Rychlebské hory - Skála smrti

úvodní fotoPoslední předvánoční víkend jsme byli domluveni s Buráky, že vyrazíme někam na pár dní na Slovensko. Buráci chtěli testnout skialpy, takže vhodných lokalit nebylo mnoho. Ve výběru nakonec zůstaly Nízké Tatry, kde však uzavření kamenné chaty na Chopku prodloužilo již tak...

Noc na hranici

úvodní fotoMinulý týden jsem si pořídil nový spacák a tento víkend bylo ideální počasí na jeho otestování. Trochu netradičně jsme vyrazili až v sobotu po obědě, ale pohoří bylo již téměř tradiční - Rychlebské hory. Televizní i internetové rosničky svorně kuňkaly, že bude jasno,...

Zimní Rychleby

úvodní fotoPo delší době první volný víkend jsme s Jančou vyrazili do našich oblíbených Rychlebských hor. Sobotní ráno nás přivítalo místo sluníčka chumelenicí, která samozřejmě po cestě vlakem ustala a došlo na předpovídané azuro. Díky mírnému prašanovému poprašku sice...

Pomoraví - Rychleby - Jeseníky - Rychleby - Jeseníky - Pomoraví

úvodní fotoVelikonoční soustředění našeho oddílu nedaleko Javorníku pod Rychlebskými horami bylo ideální příležitostí pro první delší a kopcovatou vyjížďku na kole. V sobotu ráno jsem si tak dal 14km z Červenky do Moravičan, kde jsem nastoupil do rychlíku směr Jeseník. Ve vlaku již...

Letošní zimu na sněžnicích? Ano!

úvodní fotoKdyž jsme si koncem listopadu koupili s Jančou sněžnice, tak jsme netušili, že na jejich vyzkoušení budeme čekat takovou dobu. A ještě v sobotu ráno jsme ve vlaku do Ramzové počítali s tím, že sněžnice bereme jen tak pro jistotu. Hanušovice ani cm sněhu, Branná taky nic,...

celý článek →

My z konce světa aneb výlet do Rychlebských hor

úvodní fotoProtože mě už nohy svrběly a foťák nadával, že už dlouho neviděl ve svém čipu nějaké to panoráma, dohodli jsme se s Jančou, že tento víkend (myšleno ten, co právě minul) vyrazíme někam do hor. Původně naplánovaný přechod části Beskyd nám znemožnil nečekaný příval...